Ἀθῷοι ἀπὸ τὶς κατηγορίες οἱ πατέρες τῆς ἱ. μονῆς Ἁγ. Τριάδος Ἄνω Γατζέας
Προεξαγγελία …«θυέλλης»
Ὁ συμπτωματικὸς τὸ 2025 συνεορτασμὸς τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς παπικοὺς θὰ σημάνῃ, ὅπως ἐξήγγειλε ὁ οἰκ. πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, ἔναρξι μονίμου πλέον συνεορτασμοῦ μαζί τους. Αὐτὸ ὅμως προσημαίνει καὶ ἔναρξι νέας ἐσωτερικῆς διαταραχῆς καὶ κίνδυνο διασπάσεως. Θὰ ὑπάρξουν, φοβούμεθα, ἐκτὸς τῶν παλαιοημερολογιτῶν, καὶ παλαιοπασχαλῖται. Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς βγάλῃ ψεῦτες.
Ἀρκετὰ τὰ κηρυχθέντα,
ὥρα τώρα ἐφαρμογῆς
Μετὰ λύπης ἔγινε γνωστό, ὅτι δύο σημαντικὰ βήματα ἐξαγγελίας ὀρθοδόξου λόγου διέκοψαν τὴν λειτουργία τους. Ἡ «Ἐνοριακὴ Εὐλογία» τοῦ μακαριστοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη ἐξέδωσε τὸ τελευταῖο τεῦχος της καὶ ἡ «Θεοδρομία» τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση ἀνήγγειλε τὴν διακοπὴ τῆς ἐκδόσεώς της. Καὶ τὰ δύο τροφοδοτοῦσαν μὲ καθαρὴ διδαχή, τὴν ὁποία δὲν εὕρισκε ὁ φιλομαθὴς ἀναγνώστης ἀλλοῦ. Τὸ ἀρχεῖο τῶν τόμων τους εἶνε πηγὴ πολυτίμων δημοσιευμάτων.
Ἐπικρέμαται ὀργή!
Μὴ τὸ λησμονοῦμε. Ἔχουμε προκαλέσει σκληρὰ τὴν ἀνοχὴ τοῦ Δημιουργοῦ καὶ Σωτῆρος μας μὲ τὴν καταπάτησι τοῦ νόμου καὶ τὴν προσβολὴ τῆς φυσιολογίας τοῦ κορυφαίου δημιουργήματός Του. Δὲν ἔπεσε ἀμέσως ὁ δίκαιος κεραυνός· περιμένει τὴν μετάνοια ὅσων ἔχουν συναίσθησι. Ἡ ἀναμονὴ αὐτὴ ἔχει ὅρια, ποὺ κάποτε ἐξαντλοῦνται. Καὶ τότε «ἁμαρτωλοὶ ποῦ φύγωμεν;». Ἂς ἀφυπνίζουμε εὐκαίρως – ἀκαίρως ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους μὲ καλόπιστη καὶ φιλάδελφη ὑπενθύμισι.
Ἀνησυχία γιὰ τὸ Ἅγιο Ὄρος
Νέο ἐμβριθὲς καὶ κατωχυρωμένο δημοσίευμα (βλ. ἐφημ. «Ὀρθόδοξος Τύπος» φ. 2495/17-5-2024) θέτει σοβαρὰ ἐρωτήματα γιὰ τὸν ἀσκητικὸ χαρακτῆρα καθὼς καὶ γιὰ τὸ αὐτοδιοίκητο τῆς πολιτείας τοῦ Ἄθωνος. Τὰ εὐρωπαϊκὰ κονδύλια καὶ ἐν γένει τὰ κοσμικὰ κεφάλαια δεσμεύουν τὴν παρρησία καὶ ἐλευθέρα ἔκφρασι τῆς ἁγιορειτικῆς συνειδήσεως. Λίγες φωνὲς ἀκούγονται νὰ ἀσκοῦν ἔλεγχο καὶ νὰ ὀρθοτομοῦν τὸν λόγο τῆς ἀληθείας.
Ἀνακοινωθὲν τῆς
Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς
«1. Πρός προστασίαν τῆς διακονίας μας καί σεβασμόν τῆς ἐνώπιον τοῦ Παναγίου Θεοῦ εὐθύνης μας, τηρουμένων καί τῶν διατάξεων τοῦ ἀρθρ. 4, παραγρ. 9 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (Ν. 590/1977- ΦΕΚ Α΄ 146) διακόπτουμε τήν κοινωνία μας μέ τούς ψηφίσαντας ἐναντίον τοῦ θείου Νόμου, μέ ὅ,τι αὐτό συνεπάγεται, μή προσκαλοῦντες αὐτούς εἰς οἱανδήτινα ἐκδήλωσιν τῶν Ἐνοριῶν μας, ἄχρι τῆς ἐμπράκτου μεταμελείας των διά τῆς ἀκυρώσεως διά τοῦ Ἐθνικοῦ Κοινοβουλίου τοῦ αἰσχίστου αὐτοῦ νομοθετήματος».
Ἀθῷοι οἱ πατέρες
τῆς Γατζέας
Διαβάζουμε στὸν ἀγωνιστικὸ τύπο τῆς Λαρίσης, ὅτι τὸ Τριμελὲς Πλημμελειοδικεῖο Βόλου τὴν ἡμέρα τοῦ ἁγ. Ἀχιλίου, 15-5-2024, ἐκήρυξε ἀθῴους τοὺς 5 κατηγορουμένους μοναχοὺς τῆς ἱ. μονῆς Ἁγ. Τριάδας Ἄνω Γατζέας ἀπὸ τὴν κατηγορία τῆς διασπορᾶς ψευδῶν εἰδήσεων κατὰ συναυτουργία. Ἡ δίκη πραγματοποιήθηκε παρουσίᾳ πλήθους πιστῶν.
Οἱ 5 κατηγορούμενοι ἱερομόναχοι εἶχαν ἐκδώσει ἡμερολόγιο τσέπης τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2021 σὲ 2.500 ἀντίτυπα τὰ ὁποῖα μοιράστηκαν σὲ πιστοὺς καὶ ἐπισκέπτες τῆς μονῆς. Τὸ ἡμερολόγιο μὲ τίτλο «Σκέψου πρὶν ἐμβολιαστεῖς» ἀναφέρει στὶς σελίδες του· «Ἡ περιβόητη πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ τὰ ἐμβόλια εἶναι βασικὸ ἐργαλεῖο γιὰ τὴν προώθηση τοῦ σχεδίου τους. Εἶναι πείραμα μετατροπῆς τῶν ἐλεύθερων ἀνθρώπων σὲ ζόμπι».
«Δὲν εἶναι δικό τους συντακτικό προϊόν», δήλωσε ὁ δικηγόρος τους. «Ἀξίζει νὰ σημειωθεῖ ὅτι δὲν ὑπῆρξε κανένας μάρτυρας κατηγορίας καὶ κανένας παθών. Ἀντιθέτως εἶχαν προταθεῖ 100 ἄτομα γιὰ μάρτυρες ὑπεράσπισης ἀλλὰ δὲν κλήθηκε οὐδείς ἀπὸ μάρτυρες ποὺ ἐμβολιάστηκαν καὶ εἶχαν προμηθευτεῖ τὸ ἡμερολόγιο. Παρόλα αὐτὰ δὲν ἐπηρεάστηκαν».
Ὅπως δήλωσαν οἱ κατηγορούμενοι στὸ δικαστήριο, αὐτὰ τὰ ἄρθρα εἶχαν σκοπὸ νὰ προκαλέσουν προβληματισμούς, ποὺ εἶνε στὰ πλαίσια τῆς πνευματικῆς τους εὐθύνης.
Ἡ μονὴ Ἁγ. Τριάδος Ἄνω Γατζέας εἶνε Ἁγιορειτικὸ μετόχι στὸ Πήλιο· δὲν ὑπάγεται στὴν ἱ. μητρόπολι Δημητριάδος καὶ Ἁλμυροῦ.