Σχετικὰ μὲ τὸν Προσωπικὸ Ἀριθμὸ

Ἱ. Μητρόπολις Ὕδρας Σπετσῶν & Αἰγίνης

Ἱερὰ Μονὴ Ζωοδόχου Πηγῆς Πόρου

Ἐν Πόρῳ Κυριακή, 25 Αὐγούστου 2024

«Πρὸς τὴν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν

σχετικὰ μὲ τὸν Προσωπικὸ ἀριθμό»

Ἅγιοι Πατέρες καὶ ἀδελφοί, μετὰ τὴ θεσμοθέτηση τῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας διατίθεται πλέον καὶ ὁ “Προσωπικὸς ἀριθμὸς”/ ΕΚΑΜ μέσῳ τοῦ ὁποίου ὁλοκληρώνεται ἡ τεχνολογικὴ ψηφιακὴ ὑποδομὴ γιὰ τὴν πλήρη ἠλεκτρονικὴ καταγραφὴ καὶ ἰχνηλάτηση ὅλων τῶν συναλλαγῶν καὶ τῶν κινήσεων τῶν ἀνθρώπων. Σύντομα, ὁ Προσωπικὸς ἀριθμὸς θὰ εἶναι ὑποχρεωτικὸς γιὰ τὴν πραγματοποίηση συναλλαγῶν μὲ τοὺς δημόσιους καὶ ἰδιωτικοὺς ὀργανισμοὺς γιὰ τὴν κατάργηση τῆς ἰδιωτικότητας, τὴν πλήρη ἀστυνόμευση, καὶ τὴν ἀπομόνωση τῶν ἀντιφρονούντων.

Τραγικότερες ὅμως εἶναι οἱ πνευματικὲς ἐπιπτώσεις. Ἡ συναίνεσις τοῦ Χριστιανοῦ στὴν ἀποδοχὴ ἠλεκτρονικῆς ταυτότητας καὶ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ ἰσοδυναμεῖ μὲ οἰκειοθελῆ παράδοση τοῦ θεοσδότου ἀγαθοῦ τῆς ἐλευθερίας καὶ de facto ‘πολιτογράφησητοῦ ἀνθρώπου στὴν παράταξη τοῦ ἀντιχρίστου συστήματος τῆς νέας τάξης, τὸ προτελευταῖο βῆμα πρὶν ἀπὸ τὸ χάραγμα, οὐσιαστικὰ μιὰ πρώτη “ἄρνηση” τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος.

Τὸ θέμα τῶν ταυτοτήτων ἔχει ἀπασχολήσει διαχρονικὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοὺς Ἁγίους της, καὶ πολλὲς φορὲς ἰδιαίτερα τὰ τελευταῖα σαράντα χρόνια τὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, τὶς Μονὲς τῶν Μετεώρων, καθὼς καὶ Πανεπιστημιακοὺς διδασκάλους καὶ Θεολόγους. Οἱ θέσεις μὲ τὶς ὁποῖες ὀφείλουν νὰ συνταχθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ἔχουν ἐκφραστεῖ στὶς παρακάτω πηγές:

(1) Ἅγιος Ἀρέθας, Ἐπίσκοπος Καισαρείας (διάδοχος τοῦ Μ. Βασιλείου) στὸ ἔργο του «Ἐξήγησις τῆς Ἱερᾶς Ἀποκαλύψεως» (PG 106, κεφάλ. ΛΗ/)

(2) Ἅγιος Ἐφραὶμ ὁ Σῦρος, Λόγος «Περὶ ἐμφάνισης τοῦ ἀντιχρίστου», στὸ Ἔργο «Ἀσκητικά».

(3) Γέρων Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος: «Ὁ Βεελζεβοὺλ καὶ ὁ Ε.Κ.Α.Μ», 11-9-1987.

(4) Ἅγιος Πορφύριος, μαρτυρία κ. Γερασίμου Μοσχοπούλου, «Ὁ Ὅσιος Πορφύριος ὁ Προφήτης, Μαρτυρίες – ΤΟΜΟΣ Β´» (Ἁγιοπαυλίτικο Ἱερὸ Κελλὶ Ἁγίων Θεοδώρων – Ἅγιον Ὄρος).

(5)    Ἅγιος Παΐσιος: (α) τὸ κεφάλαιο «Περὶ Ἀντιχρίστου, 666 καὶ ταυτοτήτων», ἀπὸ τὸ βιβλίο «Βίος γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου», μακαριστὸς Ἱερομόναχος Ἰσαάκ, Ἅγιον Ὄρος 2008, ἔκδοση Ἱ. Ἡσυχαστηρίου Ἅγ. Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος, Μεταμόρφωση Χαλκιδικῆς, σ. 307-311, (β) Νικολάου Α. Ζουρνατζόγλου, «Μαρτυρίες Προσκυνητῶν» Γέροντας Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης 1924-1994, Τόμος B΄, Ἔκδοση 2η, σελ. 61 – 62, 220 – 221 & 374 – 375, (γ) «Ὁ γέρων Παΐσιος καὶ τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν», σελ. 61, Ι. Μ. Κουτλουμουσίου Ἁγίου Ὄρους, (δ)  Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου: «ΛΟΓΟΙ Β΄ – Πνευματικὴ Ἀφύπνιση» – Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος», Σουρωτή, (ε) Ἀπόσπασμα ὁμιλίας κ. Ἀθανασίου Ρακοβαλὴ «Ὁ Ὅσιος Παΐσιος, ὅπως τὸν ἔζησα», 6-3-2017, (στ) Ἱερομ. Χριστοδούλου Ἁγιορείτου «ΣΚΕΥΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ», Ἅγιον Ὄρος 1996, σέλ. 420-422, (ζ)  Ἀπόσπασμα ἀπομαγνητοφωνημένης συνομιλίας μὲ τὸν ἅγιο, Ἱερομ. Ἰσαὰκ καὶ συνοδεία, Καλύβη Ἀναστάσεως, Καψάλα Καρυές, (η) Χειρόγραφο Ἁγίου Παϊσίου μὲ τίτλο «ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ», 1987.

(6) Γέροντας Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: Ἀπὸ τὴ σειρὰ ὁμιλιῶν τῆς Κατηγορίας «Ἀπαντήσεις ἀποριῶν (Κατηχήσεων Ἀνδρῶν – Γυναικῶν)», «Ἀπορία 108 – Περὶ τῶν νέων ταυτοτήτων»).

(7) Γέροντας Ἀμβρόσιος Λάζαρης: (α) Διδακτικὰ καὶ προφητικὰ ἀποφθέγματα Α, καὶ Β, (β) ἀποσπάσματα ἀπὸ συνομιλίες μὲ πιστούς.

(8) Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου (ὄντος τότε Μητροπολίτου Δημητριάδος): Ἀπόσπασμα συνεντεύξεως, «Ἡ ἀλήθεια», σελ. 54-55.

(9) π. Ἰωάννης Καλαΐδης: (α) «Πατὴρ Ἰωάννης Καλαΐδης (1925-2009)», τόμ. Β΄, σελ. 159, (β) μαρτυρία γιὰ τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες ἀπὸ τὴν κόρη τοῦ π. Ἰωάννη Καλαΐδη, Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη.

(10) Γερόντισσα Λαμπρινὴ Βέτσιου: (α) «Ἀσκήτρια στὸν κόσμο: Ἡ Λαμπρινὴ ἀπὸ τὴν Ἄρτα», (β) Ζωντανὴ συνομιλία μὲ πιστοὺς ἀναρτημένη στὸ διαδίκτυο (youtube).

(11) Μακαριστὸς Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Ἄρθρο, «Εἴμεθα ἕτοιμοι διὰ θυσίας;», Χριστιανικὴ Σπίθα, Ἰούλιος 1997, ἄρ. φ. 543.

(12) π. Ἰουστῖνος Πίρβου: βιβλίο «Ζωὴ Θυσιαζόμενης Ἀγάπης. Βίος, Διδαχὲς καὶ Θαύματα» (μτφ.: Χ.-Α. Λιαναντωνάκη, ἔκδ. Ἄθως, Ἀθήνα 2019).

(13) Μακαριστὸς Καθηγούμενος τῆς Ι. Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου π. Γεώργιος Καψάνης: «Ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες. Ὥρα γιὰ ὁ­μολογία ἢ ἄρνησι», “Ἡ ἀλήθεια”, σελ. 86-87.

(14) Γέρων Βασίλειος Καυσοκαλυβίτης:    «Νουθεσίες – Διδαχές, Μέρος Α΄», ἐκδ. Ἀγαθὸς Λόγος (σειρὰ Συναξάρια Ἁγίων), Ἀθήνα 2018.

(15) π. Σαράντης Σαράντος: κείμενο μὲ τίτλο «Ἕνα βῆμα πρὶν τὸ τελικὸ σφράγισμα».

(16) Καθηγητὴς Δογματικῆς Α. Π. Θ. Δημ. Τσελεγγίδης: Ἐπιστολὴ πρὸς τὸ Ὑπ. Ἐσωτερικῶν καὶ Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης 23-11-2010.

(17) Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος: (α) ἐγκύκλιος 2626/1997, (β) ἐγκύκλιος 2641/9.2.1998 (Α.Π. 445, ἀριθ. Διεκπ. 145), (γ) ἀνακοίνωση Δ.Ι.Σ. 17-11-2010 γιὰ τὴν «κάρτα τοῦ πολίτη», (δ) ἀνακοίνωση Δ.Ι.Σ. 8-12-2010 γιὰ τὴν «κάρτα τοῦ πολίτη».

(18) Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης: (α) ἐγκύκλιος 100/11.8.1997, (β) ἐπιστολὴ πρὸς τὴν ἑλληνικὴ κυβέρνηση 22-3-1993.

(19) Ἱερὰ Κοινότητα Ἁγίου Ὄρους: (α) ἀνακοίνωση Ἐκτάκτου Διπλῆς Ἱερᾶς Συνάξεως (ΕΔΙΣ) Αὐγούστου 1988, (β) ΕΔΙΣ 2.6.1997, (γ) ΕΔΙΣ 3.9.1997 (μὲ ἀριθμὸ πρωτ. Φ.2/32/1412), (δ) πρακτικὰ ΕΔΙΣ τῆς Ἱερᾶς Ἐπιστασίας ἐκ τῆς Συνεδρίας ΡΛΘ´ (139), 20-8-1997, (ε) ἐπιστολὴ πρὸς πρωθυπουργό, πρόεδρο τῆς Βουλῆς, ὑπουργοὺς Ἐσωτερικῶν καὶ Ἐξωτερικῶν μὲ ἀριθμὸ πρωτ. Φ.2/8/99, 19-2-1993.

(20) Μοναστικὸ κέντρο τῶν Ἁγίων Μετεώρων (ὅλες οἱ Μονές): (α) βιβλίο μὲ τίτλο «Συνθήκη Σένγκεν καὶ ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες», 1997, (β) βιβλίο καὶ εἰδικὴ ἐφημερίδα «Ἐν Συνειδήσει», Αὔγουστος 1997.

Ὡς ἐκ τούτου δὲν ἀποδεχόμεθα τὸν Προσωπικὸ ἀριθμό, διότι διὰ τῆς παραλαβῆς αὐτοῦ ὑποκλέπτεται ἡ συναίνεσις τοῦ Χριστιανοῦ εἰς τὸ νὰ παραδοθεῖ οἰκειοθελῶς ἡ θεόσδοτη ἐλευθερία του εἰς ἕνα ἀντίχριστο σύστημα Παγκοσμίου ἠλεκτρονικῆς δικτατορίας.

Μετὰ τιμῆς,

ὁ Ἡγούμενος

Ἀρχιμ. Λουκᾶς Ζήσιμος

[πηγή: orthros.eu]