Ἡ ἀπειλὴ τοῦ ἰοῦ
Ὅταν πρὸ ἑνὸς ἔτους ἐμφανίστηκε ὁ ἀπειλητικὸς κορωναϊὸς στὴν Κίνα, ἐδῶ ἐτέθη ζήτημα κινδύνου ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, ὅτι δηλαδὴ ὁ πληθυσμὸς θὰ προσβληθῇ στὶς λατρευτικὲς συνάξεις καὶ εἰδικὰ ἀπὸ τὴ μετάδοσι τῆς θείας κοινωνίας μὲ τὴν ἁγία λαβίδα (τὸ ἀσεβῶς ἀπὸ τοὺς ἀδαεῖς λεγόμενο «κουταλάκι»). Στὸ 12μηνο ὅμως ποὺ διέρρευσε ἔγινε πείραμα ὄχι μικρῆς ἐκτάσεως, ὅπως στὰ τυχαῖα δείγματα τῶν γνωστῶν δημοσκοπήσεων, ἀλλὰ μεγάλης ἐκτάσεως, καὶ τί ἀπεδείχθη· ἀλλοῦ εἶνε ἡ πύλη εἰσόδου τοῦ ἰοῦ! Ἂν ἦταν στὴν Ἐκκλησία, θὰ ἔπρεπε νὰ ἔχουμε ὄντως πανδημία καὶ ὄχι τοὺς ἀριθμοὺς κρουσμάτων καὶ θανάτων ποὺ ἀκοῦμε τώρα.
Προξενεῖ ἐξ ἄλλου ἐντύπωσι ἡ περυσινὴ πρόβλεψις τῶν «εἰδικῶν ἐπιστημόνων», ὅτι θὰ ὑπάρχῃ ἕνα 2ο χειρότερο κῦμα τῆς ἰώσεως τὸ φθινόπωρο. Καὶ ὤ τοῦ θαύματος! ἦλθε καὶ ἦταν πιὸ σκληρό. Προβλέπουν μάλιστα καὶ 3ο κῦμα, ἀκόμη πιὸ ἐπικίνδυνο, τὸν Φεβρουάριο – Μάρτιο. Καὶ ἤδη τώρα ἀκοῦμε γιὰ μεταλλάξεις τοῦ ἰοῦ πιὸ ἐπικίνδυνες (βρεττανική, νοτιοαφρικανική, βραζιλιανὴ καὶ τίς οἶδε ποιά ἄλλη). Τί σημαίνουν αὐτά; Χαρακτηριστικὸ εἶνε τὸ δημοσίευμα τοῦ θεολόγου κ. Δημ. Κ. Ἀναγνώστου «“Προφητική”… δήλωσις τοῦ κ. Ν. Χαρδαλιᾶ: “Οὔτε Πάσχα θὰ κάνουμε”» («Ὀρθόδ. Τύπος» φ. 2340/5-2-2021 σ. 8).
Δὲν πρόκειται περὶ προφητῶν καὶ προφητειῶν· φαίνεται καθαρὰ πλέον ὅτι ὁ ἰὸς εἶνε ἕνα ὅπλο στὰ χέρια ἐχθροῦ, ὁ ὁποῖος στρέφεται κυρίως κατὰ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Καὶ δυστυχῶς ἀντιμετωπίζεται ἀφελῶς, ἂν ὄχι καὶ ὑπόπτως, ἐκ μέρους τῆς διοικούσης ἐκκλησίας.
Τὰ ἐμβόλια
Καθημερινῶς ἀπὸ τὰ δελτία εἰδήσεων, ποὺ δίνουν κρατικὰ μέσα ἐνημερώσεως, ἀκούγεται ἔντονα ἡ προτροπὴ νὰ δεχθῇ ὁ πληθυσμὸς τὸν ἐμβολιασμό. Ἀκόμη καὶ ὡρισμένοι ἱεράρχαι μας δέχθηκαν ὄχι μόνο νὰ ἐμβολιασθοῦν ἀλλὰ καὶ ἐμβολιαζόμενοι νὰ φωτογραφηθοῦν, ὥστε τὸ παράδειγμά τους νὰ προβληθῇ δημοσίως καὶ νὰ πείσῃ ἐκείνους ποὺ ἀνθίστανται.
Ὑπάρχει ὅμως σοβαρὸς ἀντίλογος, ὅπως δείχνει ἐκτὸς ἄλλων ἐπιστημόνων καὶ ὁ γνωστὸς θεολόγος καὶ ψυχίατρος αἰδ. π. Στυλιανὸς Καρπαθίου μὲ ἐμπεριστατωμένη ἐπιστολὴ ποὺ ἀπηύθυνε πρὸς τοὺς ἱεράρχες μας. Γιὰ τὴν ἐπιστολὴ αὐτὴ διαβάζουμε στὸ διαδίκτυο·
«Ἡ ἀπόφαση τῆς ΔΙΣ γιὰ τὴ στήριξη τοῦ ἐμβολίου ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντίθεση μὲ τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Τὰ ἐμβόλια κατὰ τοῦ covid-19, ἐργαστηριακῶς προέρχονται ἀπὸ ἀνθρώπινα ἐμβρυϊκὰ κύτταρα (ἐκτρώσεις), τὰ ὁποῖα λήφθηκαν ἀπὸ τὸ νεφρὸ ἑνὸς ὑγιοῦς θήλεως ἐμβρύου» καὶ ὅτι «Κανείς, ἐνυπόγραφα, δὲν ἐγγυᾶται τὴν ἀσφάλεια τοῦ ἐμβολίου. Ἡ πειθὼ γιὰ τὸ ἐμβόλιο στηρίζεται στὴν ἄγνοια, τὸ φόβο, τὴν ἔλλειψη δημοσίου διαλόγου, τὴν πληρωμένη προπαγάνδα, καὶ τὴν συκοφάντηση ὅσων ἔχουν ἀντίθετη ἄποψη» («Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό» 15-1-2021).
Ἡ ἐφημ. «Ὀρθ. Τύπος» γράφει· «Δυστυχῶς γιὰ τὰ περισσότερα ἐμβόλια Covid–19 ποὺ ἐλέγχονται αὐτὴ τὴ στιγμή, ἰσχύει ἡ χρήση κυτταρικῶν σειρῶν ἀπό ἐκτρωθέντα ἔμβρυα κατὰ τὴν παραγωγὴ ἢ τὸν ἔλεγχό τους. Σύμφωνα μὲ τὶς βιβλιογραφικὲς πηγὲς γιὰ τὰ ἐν λόγῳ ἐμβόλια ἔχουν χρησιμοποιηθῆ τὰ κύτταρα HEK 293 (νεφρικὰ κύτταρα ἐκτρωθέντος ἐμβρύου) (https://www.liveaction.org/news/guide-fetal-cell-lines-aborted-vaccine-development) καὶ PER.C6 (κύτταρα ἀμφιβληστροειδοῦς ἐκτρωθέντος ἐμβρύου) (https://www.gmp-creativebiolabs.com/per-c6-cell-lines_74.htm) (https://orthodoxostypos.gr/13-1-2021).
Εὐρωπαϊκὸ ψήφισμα
Τὸ ἱστολόγιο τῆς γνωστῆς καὶ ἀναγνωρισμένης «Ἑνωμένης Ρωμιοσύνης» μᾶς πληροφορεῖ γιὰ τὰ ἐμβόλια·
«Τὸ Συμβούλιο τῆς Εὐρώπης μὲ τὸ ψήφισμά του 2361/2021, πέραν τῶν ἄλλων ὁδηγιῶν ποὺ δίνει σχετικὰ μὲ τὰ ἐμβόλια καὶ τοὺς ἐμβολιασμούς, ζητᾶ ἀπὸ τὰ Εὐρωπαϊκὰ Κράτη:
⃟ νὰ διασφαλίσουν ὅτι οἱ πολίτες ἐνημερώνονται ὅτι ὁ ἐμβολιασμὸς ΔΕΝ εἶναι ὑποχρεωτικὸς καὶ ὅτι κανεὶς δὲν θὰ ὑποστεῖ πίεση μὲ πολιτικά, κοινωνικὰ ἢ ἄλλα μέσα γιὰ νὰ ἐμβολιαστεῖ, ἐὰν δὲν τὸ ἐπιθυμεῖ,
⃟ νὰ διασφαλίσουν ὅτι κανεὶς δὲν θὰ ὑποστεῖ διακρίσεις γιὰ τὸ ὅτι δὲν ἔχει ἐμβολιαστεῖ, λόγω πιθανῶν κινδύνων γιὰ τὴν ὑγεία (σ.μ.: ὑγεία ἁπάντων, τόσο τοῦ ἰδίου ὅσο καὶ τοῦ περιγύρου του) ἢ γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι δὲν θέλει νὰ ἐμβολιαστεῖ:
Γιὰ τὸ “Πιστοποιητικὸ Ἐμβολιασμοῦ”
⃟ (ἐπιτρέπεται) ἡ χρήση πιστοποιητικῶν ἐμβολιασμοῦ μόνο γιὰ τοὺς ἑξῆς καθορισμένους σκοπούς: α) παρακολούθησης τῆς ἀποτελεσματικότητας τοῦ ἐμβολίου, β) τῶν πιθανῶν παρενεργειῶν καὶ γ) τῶν ἀνεπιθύμητων ἐνεργειῶν» (https://id-ont.org/ articles/e-government/to-symvoylio-tis-evropis-gia-tous-emvoliasmoys-kai-to-pistopoiitiko-den-anaferei-psifiako-emvoliasmoy).
Καὶ τὸ Εὐρωπαϊκὸ Ἰνστιτοῦτο Βιοηθικῆς
«Τὸ Εὐρωπαϊκὸ Ἰνστιτοῦτο Βιοηθικῆς δικαιώνει τὸν Μητροπολίτη Κυθήρων!
Πρὶν λίγες ἡμέρες διαβάσαμε στὸ “Πρώτο Θέμα” (21.12 – “Βατικανό: Ἐμβολιαστεῖτε, εἶναι ἠθικὰ ἀποδεκτό”). …“Βλαστοκύτταρα ἀπὸ ἀποβλημένα ἔμβρυα ἀπὸ τὶς δεκαετίες 1960, 1970 καὶ 1980 –ποὺ ἀναπαράγονται στὸ ἐργαστήριο γιὰ δεκαετίες ὡς “κυτταρικὲς σειρές”– ἔχουν χρησιμοποιηθεῖ ἀπὸ πολλοὺς ἐρευνητὲς γιὰ τὸ σχεδιασμὸ ἐμβολίων κατὰ τῆς Covid-19, γιὰ παράδειγμα ἐντὸς τῶν ὁμάδων τῶν Astrazeneca, Moderna καὶ Pfizer, τονίζει τὸ Εὐρωπαϊκὸ Ἰνστιτοῦτο Βιοηθικῆς στὸν ἰστότοπό του”».
Αὐτὴ λοιπὸν ἡ πληροφορία, ποὺ δημοσιεύτηκε καὶ στὸ “Πρῶτο Θέμα” καὶ στὴν “Καθημερινὴ” καὶ σὲ διάφορα ἄλλα ἑλληνικὰ μέσα, μᾶς κίνησε τὴν περιέργεια ὥστε νὰ ἀναζητήσουμε τὴν ἀρχικὴ πηγὴ τοῦ συγκεκριμένου κειμένου, ὅπως καὶ νὰ μάθουμε τὸν ρόλο τοῦ Ἰνστιτούτου. Τὸ “Εὐρωπαϊκὸ Ἰνστιτοῦτο Βιοηθικῆς”, λοιπόν, εἶναι ἕνας ἰδιωτικὸς ὀργανισμός, ποὺ συμμετέχει σὲ σεμινάρια καὶ ἀκαδημαϊκὲς συζητήσεις ἀκόμα καὶ στὸ Εὐρωπαϊκὸ κοινοβούλιο. Φαίνεται δηλαδὴ ἕνας σοβαρὸς ὀργανισμός, τὸν ὁποῖο ἐπικαλέστηκε καὶ ἡ ἡγεσία τοῦ Βατικανοῦ, καὶ γενικότερα τὸ ὅλο θέμα “ἔπαιξε” καὶ στὰ ἑλληνικὰ μέσα. Τὰ ὅσα λέει τὸ Ἰνστιτοῦτο εἶναι ἐπίσης ξεκάθαρα, ὅπως θὰ διαβάσετε καὶ στὸ κείμενο παρακάτω.
Τὴν ἴδια ὥρα ὅμως ποὺ ἑτοιμάζαμε τὶς μεταφράσεις τοῦ κειμένου ἀπὸ τὸ Εὐρωπαϊκὸ Ἰνστιτοῦτο, ἡ ἐπικεφαλῆς τῆς Εἰσαγγελίας Πρωτοδικῶν Πειραιᾶ ἔδωσε ἐντολὴ γιὰ ἐπείγουσα προκαταρκτικὴ ἐξέταση πρὸς διερεύνηση τυχὸν αὐτεπαγγέλτως διωκόμενων πράξεων ἡ ὁποία ἀνατέθηκε σὲ Εἰσαγγελικὸ Λειτουργό, γιὰ τὰ ὅσα εἶπε ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων (εἶχε δηλώσει ὁ Σεβασμιώτατος: “Μὲ πληροφόρησαν πὼς τὰ νέα ἐμβόλια, τὰ ὁποῖα κυκλοφοροῦν ἀπὸ σήμερα καὶ ἄρχισε ἀπὸ τοὺς ἄρχοντες ἡ χρήση, αὐτὰ γίνονται καὶ παρασκευάζονται μὲ τὸ προϊὸν τῶν ἐκτρώσεων”). Θεωρήθηκαν λοιπὸν ἀνυπόστατα τὰ ὅσα εἶπε ὁ Μητροπολίτης. Εἶναι ὅμως ἔτσι;
Γιατί, ὅπως ἀποφαίνεται στὴν μελέτη αὐτή, τὸ ἰνστιτοῦτο, καὶ γιὰ τὸ ἐμβόλιο τῆς Pfizer, ἀλλὰ καὶ –πολὺ περισσότερο– γιὰ τὸ ἐμβόλιο τῆς Astrazeneca (ἀπὸ τὸ ὁποῖο θὰ παραλάβουμε 3 ἑκατομμύρια δόσεις) ἔχουν χρησιμοποιηθεῖ κύτταρα ἀπὸ ἀποβλημένα (ἐκτρωμένα) ἔμβρυα τῶν προηγούμενων δεκαετιῶν».
Ἡ ἑνότης τοῦ ἁγ. Πνεύματος
Εἶνε ἀνάγκη οἱ ἁγνοὶ ὀρθόδοξοι πατριῶτες νὰ βροῦν τρόπους συναντήσεως καὶ βάσεις συμφωνίας, ὥστε κάποια ὥρα νὰ καταστῇ δυνατὴ ἡ ἀπὸ κοινοῦ ἔκφρασί τους. Ἡ ἐπέτειος ἐφέτος τῶν 200 ἐτῶν ἀπὸ τῆς ἐνάρξεως τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπαναστάσεως (1821-2021) ἂς γίνῃ ἀφορμὴ νὰ σκύψουμε μὲ διάθεσι αὐτοκριτικῆς ἐπάνω στὸ μεγάλο ἐλάττωμα τῆς φυλῆς μας, τὴν διχόνοια, ποὺ τόσο μᾶς ἔχει κοστίσει κι ἀκόμα μᾶς κοστίζει καὶ γιὰ τὴν ὁποία ὁ ἐθνικός μας ποιητὴς ἔγραψε·
«Ἡ διχόνοια ποὺ κρατάει
ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερὴ
καθενὸς χαμογελάει
πάρ᾽ το λέγοντας κ᾽ ἐσύ».
Ἐὰν δὲν πνεύσῃ Πνεῦμα ἅγιο, δὲν πρόκειται νὰ ἐπέλθῃ σύμπνοια καὶ συμφωνία, ἀλλὰ ὁ καθένας θὰ μένῃ ἔγκλειστος στὸ ἐγώ του. Τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο δὲν ἀναπαύεται σὲ ψυχὲς ποὺ ἐπιζητοῦν τὴν προσωπικὴ προβολὴ καὶ δόξα· ἀναπαύεται ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ταπεινὸ φρόνημα καὶ διάθεσι θυσίας τοῦ ἐγώ.
Αὐτὸ ἐννοοῦσε ὁ ἥρωας Ἰωάννης Μακρυγιάννης συνιστώντας νὰ φεύγουμε ἀπὸ τὸ ἐγὼ καὶ νὰ πηγαίνουμε στὸ ἐμεῖς. Αὐτὸ ἔκανε ὁ Γέρος τοῦ Μοριᾶ συγχωρώντας τοὺς προσωπικούς του ἐχθροὺς καὶ τοὺς δολοφόνους τοῦ παιδιοῦ του. Αὐτὸ ἔδειχνε ὁ Μᾶρκος Μπότσαρης ὅταν –γιὰ νὰ σβήσῃ ὁ φθόνος ἀδελφῶν– ἔσχιζε τὸ δίπλωμά του καὶ θυσίαζε τὸ ἀξίωμα ποὺ τοῦ εἶχε προσφερθῆ. Αὐτὸ ἔνιωθε ὁ Λάζαρος Κουντουριώτης ποὺ διέθεσε τὰ πλούτη του στὸν κοινὸ ἀγῶνα. Αὐτὸ τόσοι καὶ τόσοι ἄλλοι.
Τὸ πνεῦμα αὐτὸ ἐκφράζει καὶ ὁ μακαριστὸς π. Αὐγουστῖνος στὸν ψηφιακὸ δίσκο ποὺ ἐξεδόθη τὶς ἡμέρες αὐτὲς μὲ ἀποσπάσμα παλαιᾶς ὁμιλίας του.