Ἀπὸ τὸ συλλαλητήριο τῆς 11/2/2024
Ὁ πατριάρχης μὲ τὸ Ἅγιο Φῶς (2024)
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΣ
Ἡ ψήφισις τοῦ τέρατος
Ὡς τιμωρία μας πρέπει νὰ δοῦμε τὴν ψήφισι τοῦ τερατώδους νόμου ὑπὲρ τῶν ὁμοφυλοφίλων. Ἐπαίσχυντη πρωτιὰ πανορθοδόξως. Δὲν κάναμε ὡς ἐκκλησία τὸ ἐφ᾽ ἡμῖν. Καί, κατὰ τὶς ἀνεξιχνίαστες βουλὲς τοῦ Κυρίου, δὲν ματαίωσε τὴν ψήφισί του. Σύντομα θὰ βρεθοῦμε ἀντιμέτωποι μὲ ἀνυπέρβλητα τραγικὰ γεγονότα. «Θρήνου ὁ καιρός».
Ἡ δίωξις τοῦ Ἐσταυρωμένου
Ἐμμένει, μὲ ἔντυπη ἐγκύκλιό του ὁ μητροπολίτης Περιστερίου κ. Γρηγόριος στὴν ἀφαίρεσι τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τὸ ἱερὸ βῆμα. Τί συνάγει κανεὶς ἀπὸ τὴν ἀνάγνωσί της; Ὁ συντάκτης της μοιάζει σὰν νὰ ἔχῃ ἐμμονὴ στὸ σημεῖο αὐτό, ἐνῷ ἀδιαφορεῖ γιὰ ἄλλα σοβαρὰ ζητήματα. Σταυρομάχος παρουσιάζεται, ὅπως ἔγραψε ἁγιορείτης ἱερομόναχος. Πολέμιος τῶν ἱεραποστολικῶν ἀδελφοτήτων δεικνύεται· τοῦ ἔκαναν φαίνεται πολὺ κακὸ στὴ ζωή του. Σὲ διάστημα δύο σχεδὸν αἰώνων οὐδείς ἄλλος ἐνωχλήθηκε ἀπὸ τὸν Ἐσταυρωμένο στὸ ἅγιο βῆμα· μόνο ἡ σεβασμιότης του. Δὲν ἀναπολεῖ τὰ παιδικὰ χρόνια καὶ τὰ ἱερὰ συναισθήματα; ἢ εὐθύνονται τὰ πολλὰ «γράμματα» γιὰ τὶς νέες ἰδέες; Σταυρὸς δὲν εἶνε τίποτε τὸ ἰδεολογικό· σημαίνει μόνο «Ἰησοῦς Χριστὸς καὶ τοῦτος ἐσταυρωμένος», Λυτρωτὴς καὶ Σωτήρας μας. Ἑορτάζουμε τὴν Ἀνάστασι, ἀλλὰ ὑπάρχει Ἀνάστασι χωρὶς Σταυρό; Ἐνῷ λοιπὸν ὁ ἐπίσκοπος θέλει νὰ καταπολεμήσῃ ἰδεολογίες, καὶ ὁ ἴδιος ἰδεολογεῖ. Ἡ ἐγκύκλιος μυρίζει ἐπιστημονισμό, ἀλλὰ μένει ξένη πρὸς τὸ κοινὸ αἴσθημα τοῦ ἀρθοδόξου λαοῦ.
Ἡ περίπτωσι, στοὺς λίγο παλαιοτέρους, θυμίζει τὴν ἐπὶ ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου Α´ ἐπιχειρηθεῖσα κατάργησι τῶν τέμπλων κ.λπ..
Ἡ «σβέσις» τοῦ Ἁγίου Φωτὸς
Ἄλλο καινοφανὲς τῶν ἐσχάτων καιρῶν εἶνε ἡ ἀμφισβήτησις τῆς ἀχειροποιήτου ἁφῆς (=ἀνάμματος) στὸν πανάγιο Τάφο τῶν Ἰεροσολύμων τοῦ Ἁγίου Φωτὸς κάθε χρόνο τὸ Μέγα Σάββατο. Ὁ πατριάρχης Εἰρηναῖος ὅμως εἶνε ἕνας ἀπὸ ἐκείνους ποὺ βεβαιώνουν τὸ θαῦμα (βλ. ἐδῶ σελ. 5).
Τὸ ὄντως σκάνδαλο
Πᾶμε τώρα καὶ στὸ ἀκόμη πιὸ σοβαρό. Ὁ οἰκ. πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος χαρακτήρισε ὡς σκάνδαλο τὸν αὐτονόητα κεχωρισμένο ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα μεταξὺ ὀρθοδόξων καὶ παπικῶν. Μόνο ὁ ἴδιος «σκανδαλίζεται». Αὐτὸ δὲν ἀνέκυψε σήμερα. Ἡ αἰωνόβιος διαφορὰ συνεορτασμοῦ εἶνε θεόθεν καὶ σκόπιμη· ὑπογραμμίζει τὴν διαφορὰ πίστεως καὶ ὁριοθετεῖ τὴν ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴν πλάνη τῆς αἰρέσεως. Δὲν εἶνε λοιπὸν σκάνδαλο ὁ μὴ συνεορτασμὸς μεταξὺ ὀρθοδόξων καὶ ἑτεροδόξων τῆς κινητῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα· σκάνδαλο εἶνε ὁ μὴ συνεορτασμὸς τῆς ἀκινήτου ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων (καὶ ὅλων τῶν λοιπῶν ἀκινήτων ἑορτῶν τοῦ ἔτους), ὄχι δὲ μεταξὺ ὀρθοδόξων καὶ ἑτεροδόξων, ἀλλὰ μεταξὺ ὁμοδόξων· ἡμῶν δηλαδὴ τῶν ὀλίγων Ἑλληνοφώνων καὶ τοῦ πλήθους τῶν λοιπῶν ὀρθοδόξων (Ἁγιορειτῶν, Ἁγιοταφιτῶν, Σιναϊτῶν, Σλάβων κ.λπ.). Ἀπορεῖ κανεὶς πῶς ὁ
πατριάρχης μας αὐτὸ δὲν τὸ βλέπει. Εἶνε φανερὸ ὅτι δὲν θέλει νὰ τὸ δῇ. Πρόκειται γιὰ τὸ ἑορτολογικὸ σχίσμα ποὺ ἐπέφερε ἡ ἀλλαγὴ τοῦ ἡμερολογίου πρὸ ἑνὸς ἤδη αἰῶνος. Στὸ διάστημα αὐτὸ πολλὲς σώφρονες φωνὲς ἀκούστηκαν γιὰ τὴν ἀποκατάστασι τῆς ἑνότητος· γι᾽ αὐτὸ ἀκριβῶς ἦταν ἀπὸ τὰ πρὸς ἐπίλυσιν ὁρισθέντα ζητήματα στὴν ὀψέποτε συγκληθησομένην Σύνοδο τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἐπρόκειτο νὰ συζητηθῇ στὸ Κολυμβάρι τὸ 2016. Καὶ διεγράφη· δεῖγμα καὶ τοῦτο τοῦ τί Σύνοδος ἦταν ἐκείνη.
Ἐπὶ τοῦ ζητήματος αὐτοῦ σοβαρὰ εἶνε ὅσα γράφει ὁ κ. Γ. Παπαθανασόπουλος στὸ ἄρθρο του μὲ τίτλο «Πρῶτα ἡ ἑνότητα στὴν Ὀρθοδοξία». Ἐλλείψει χώρου παραθέτουμε ἐδῶ μόνο τὰ ἀκόλουθα μικρὰ ἀποσπάσματα, καὶ γιὰ ὁλόκληρο τὸ κείμενό του παραπέμπουμε στὴν ἱστοσελίδα τῆς «Σπίθας». Γράφει λοιπὸν ὁ κ. Παπαθανασόπουλος μεταξὺ πολλῶν ἄλλων τὰ ἑξῆς.
«Ἡ εὐχή του (σ.σ.· ἐννοεῖ τοῦ οἰκ. πατριάρχου γιὰ κοινὸ ἑορτασμό) προκαλεῖ εὔλογη ἀπορία, ἀφοῦ ἐκφράστηκε σὲ περίοδο κατὰ τὴν ὁποία ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, μετὰ ἀπὸ αἰῶνες, βιώνει βαθὺ σχίσμα στοὺς κόλπους Της. Τῆς εὐχῆς γιὰ κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς ἑτεροδόξους θὰ ἔπρεπε νὰ προηγεῖται ἡ προσπάθεια γιὰ ἐπαναφορὰ τῆς ἑνότητας μεταξὺ τῶν ὁμοδόξων».
«Εἶναι ἐντυπωσιακὸ ποὺ ὁ Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος θέλει νὰ προχωρήσει σὲ ἕνα κοσμοϊστορικὸ γεγονὸς (Σημ. οἱ Ὀρθόδοξοι ἑορτάζουμε τὸ Πάσχα μὲ τὸν συγκεκριμένο ὑπολογισμὸ ἐδῶ καὶ 1700 χρόνια) χωρὶς νὰ συγκαλέσει Πανορθόδοξη Σύνοδο, χωρὶς νὰ τὸ συζητήσει κἂν μὲ τοὺς Προκαθημένους τῶν ἄλλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. Θὰ προχωρήσει μόνος; Μπορεῖ. Ἡ ἐνέργειά του θὰ ἔχει τὴ θερμὴ ὑποστήριξη τοῦ Βατικανοῦ, τοῦ ὑπὸ τὴν προτεσταντικὴ καθοδήγηση Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν καθὼς καὶ τῶν κυβερνήσεων τῶν ΗΠΑ καὶ τῶν συμμάχων τους».
«Στὴν Ἐκκλησία προκαλοῦνται παρακμιακὲς καταστάσεις ὅταν ἀναμιγνύεται στὴν πολιτικὴ καὶ ἐξυπηρετεῖ τὴ γεωπολιτικὴ τῶν ἰσχυρῶν τοῦ κόσμου τούτου».
«…ὑπάρχει σχίσμα στὴν Ὀρθοδοξία. Τοὺς σχισματικοὺς τῆς Οὐκρανίας ἔχουν ἀναγνωρίσει πλὴν τοῦ Φαναρίου, μόνο τὸ Ἑλληνορθόδοξο Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας καὶ οἱ ἑλληνικὲς Ἐκκλησίες Κύπρου καὶ Ἑλλάδος. Τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας ἔχει διακόψει τὴ μνημόνευση καὶ τὴν κοινωνία μὲ τὸ Φανάρι καὶ τὶς ἄλλες ἑλληνικὲς ἐκκλησίες».
«…προσθέτει ὁ Οὐκρανὸς ἀναλυτὴς τὸ τερατῶδες, πὼς οἱ διωγμοὶ γιὰ λόγους θρησκευτικῆς συνειδήσεως “εἶναι καθαρὰ ἐσωτερικὴ οὐκρανικὴ ὑπόθεση”! Ἡ ἄποψη θυμίζει καθεστῶτα καὶ πρακτικὲς ποὺ ἡ ἀνθρωπότητα θέλει καὶ πρέπει νὰ ξεχάσει. Γιὰ τὴν κατάσταση αὐτὴ καὶ τοὺς διωγμοὺς τῶν Ὀρθοδόξων χριστιανῶν στὴν Οὐκρανία εἶναι λυπηρὸ ὅτι δὲν ἐξέφρασε οὔτε μία λέξη συμπαθείας ὁ Οἰκ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος.
Καὶ καταλήγει ὁ ἀρθρογράφος κ. Γ. Παπαθανασόπουλος·
«Συζητήσεις καὶ κοινὴ προσευχὴ μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικούς, ἀνταλλαγὲς ἀπόψεων μὲ τοὺς Προέδρους τῆς Γαλλίας Μακρὸν καὶ τῆς Οὐκρανίας Ζελένσκι, ἀλλὰ καμία συζήτηση τοῦ κ. Βαρθολομαίου μὲ τοὺς ὁμοδόξους Προκαθημένους γιὰ τὰ σοβαρὰ ἐκκλησιαστικὰ καὶ κοινωνικὰ ζητήματα ποὺ ἀντιμετωπίζουν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί. Ὑπάρχει ἕνα πάγωμα στὶς μεταξύ τους σχέσεις καὶ μία ἐμφανὴς ἔλλειψη κοινῆς, ἀδελφικῆς, πορείας… Αὐτὴ εἶναι ἡ σημερινὴ κατάσταση, σὲ ἐπίπεδο ἐκκλησιαστικῆς κορυφῆς, τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας».
Εὖγε, στὸν κληρικό!
Ὁ ἀρχιερατικὸς ἐπίτροπος Ἀμυνταίου – Φλωρίνης ἀρχιμανδρίτης Σεβαστιανὸς Τοπάλης ἤλεγξε μὲ σοβαρὸ καὶ νηφάλιο λόγο τὸν ὑπουργὸ Ὑγείας Ἄδωνι Γεωργιάδη γιὰ τὴν θεσμοθέτησι ἀπὸ τὴν κυβέρνησί του τοῦ «γάμου» τῶν ΛΟΑΤΚΙ. Ὁ ὑπουργὸς πῆγε στὸ Ἀμύνταιο καὶ τὸ βράδυ τῆς Παρασκευῆς τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, 19 Ἀπριλίου, ἐκκλησιάστηκε στὸν καθεδρικὸ ναὸ τῶν Ἁγ. Κωνσταντίνου & Ἑλένης. Εἶχε μαζί του καὶ φωτογράφο, ὁ ὁποῖος τὸν ἀπαθανάτισε μὲ τὸν τίτλο «στὸν Ἀκάθιστο Ὕμνο στὴν ἰδιαίτερη πατρίδα μου». Ὁ ἀρχιμανδρίτης π. Σεβαστιανὸς εἶχε τὸ θάρρος νὰ πῇ ἀπὸ τοῦ βήματος στὸν ὑπουργό· «Τί ἦρθες νὰ κάνης στὴν ἐκκλησία ἐσὺ ποὺ ψήφισες αὐτὸ τὸ βδέλυγμα, καὶ εἶσαι πλέον καὶ ὁ ἴδιος βδέλυγμα; Δὲν ντρέπεσαι;».
Το ποίμνιο ἐπιφήμησε τὸν κληρικὸ καὶ τὸν χειροκρότησε [Πηγή· διαδίκτυο. Ὑπάρχει σχετικὸ βίντεο].
Αἰωνία ἡ μνήμη τοῦ † πρωτοπρ.
Βασιλείου Ἐ. Βολουδάκη
Λύπη στὸν ὀρθόδοξο λαὸ προκάλεσε ἡ ξαφνικὴ ἐκδημία τοῦ γνωστοῦ ἀγωνιστοῦ κληρικοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη, προϊσταμένου τοῦ ἱ. ναοῦ Ἁγ. Νικολάου Πευκακίων – Ἀθηνῶν. Τὸ ὅτι πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν εἶχε προβλέψει τὸν ἀριθμὸ ἐκείνων ποὺ θὰ ψήφιζαν τὸν ἐπαίσχυντο νόμο (175), καὶ ἐπαλήθευσε, ἐμβάλλει σὲ πολλὲς σκέψεις. Θέλησε ὁ Κύριος νὰ τὸν καλέσῃ πλησίον Του, καὶ ἐμεῖς τὸν στερηθήκαμε. Ἐκεῖνος ἂς ἀναπληρώσῃ τὸ κενό. Ἦταν καλὸς ἐργάτης τῆς Ἐκκλησίας, θαρραλέος, πολυτάλαντος, μεθοδικός, συνεπής, συστηματικός, μὲ σπάνιο χάρισμα ἐκφράσεως. Γόνος ἱερατικῆς οἰκογενείας μὲ παράδοσι, πνευματικὸ τέκνον καὶ συνεργὸς ἁγίων γερόντων (π. Σίμωνος Ἀρβανίτη, π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου π. Μάρκου Μανώλη).