ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΣ

Ἐξ αἰτίας μιᾶς συνεντεύξεως συνέλαβαν γιὰ ἀπείθεια τὸν κ. Νεκτ. Μικκιὸ γιατὶ ἤθελε νὰ διαμαρτυρηθεῖ εἰρηνικὰ στό προαύλιο τῆς Ἁγίας Σοφίας γιὰ τὸ europride!

Δαιμονικὴ ἀντιποίησι στὸν Εὐεργέτη τοῦ κόσμου

Δὲν ἦταν μόνο ἡ πρὸ πολλῶν ἐτῶν ἄρνησι τῆς Γαλλίας νὰ γίνῃ μνεία στὸ Σύνταγμα τῆς Εὐρώπης τῶν χριστιανικῶν θεμελίων της. Δὲν ἦταν μόνο ἡ φετι­νὴ Γιουροβίζιον μὲ τὸ δαιμονικὸ μήνυμά της. Ἦρ­θαν τώρα καὶ οἱ Ὀ­λυμ­πι­α­κοὶ ἀγῶνες στὸ Παρίσι νὰ ἐπιβεβαιώσουν τὸ ἀντίχριστο πνεῦμα ποὺ κα­τέ­λαβε τὴν Εὐρώπη. Καὶ τὸ χειρότερο εἶνε, ὅτι δὲν ὑπάρχει συναίσθησι στοὺς «χριστιανοὺς» Εὐρωπαίους. Ὣς καὶ ὁ κ. Ἐρντογὰν εὐαισθητοποιήθηκε καὶ εἶ­πε ὅτι θὰ τηλεφωνήσῃ στὸν πάπα. Καὶ ἔχει δίκιο. Ἔτσι κάνουν λοιπὸν οἱ χριστιανοί; Δὲν πάει καθόλου καλὰ ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωσι.

Ἡ σύλληψις ὅμως καὶ κράτησις στὴ Θεσσαλονίκη τοῦ Χριστιανοῦ Νεκταρίου Μικκιοῦ, γιὰ νὰ μὴ ἐνοχληθῇ τὸ παράπαν ἡ παρέλασι τῆς ἀνωμαλίας, δείχνει ὅτι καὶ ἡ Ἑλ­λάδα μας δὲν πάει καθόλου καλά· καὶ ἐδῶ πολὺ νερὸ ἔχει μπῆ στὸ κρασὶ καὶ πολὺ παροργίζουμε τὸν Κύριο.

Ἡ ἐλευθέρα Ἐκκλησία μάχεται τὸν ἀντίχριστο

Ἡ ἐπίσημος ἐκκλησία στὴν πατρίδα μας, δεσμευμένη ἀπὸ φιλία, γιὰ νὰ μὴν ποῦμε ταύτισι μὲ τὸν καίσαρα, δὲν ἐκφράζεται ὡς σῶ­μα ἐν­τό­νως (π.χ. Συμφωνία Πρεσπῶν, νομιμοποίησις τῶν ὁμοφυλοφίλων, παραβιάσεις τοῦ Συντάγματος κ.ἄ.). Τὴν τιμὴ τῶν ὅ­πλων σῴ­ζουν μεμονωμένοι ἐπίσκοποι, ὅπως ὁ μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφεὶμ καί τινες ἄλλοι. Οὔτε ὅ­μως καὶ στὰ καθα­ρῶς ἐκκλησιαστικὰ προβλήματα (ἀστυνομικὴ εἰσβολὴ στὸ Ἅγιο Ὄρος κατὰ Ἐσφιγμενι­τῶν, Οἰ­κουμενισμός, Κολυμπάρι, Οὐκρανικὸ σχίσμα κ.λπ.) τολ­μᾷ ὡς θεσμικὴ ἐξ­ουσία νὰ λάβῃ συνεπῆ θέσι, ὅπως κάνουν οἱ γειτονικές μας ἐκκλησίες τῆς Ἀλβανίας καὶ τῆς Βουλγαρίας. Καὶ σ᾽ αὐτὰ μεμονωμένοι πάλι ποιμένες μιλοῦν καὶ παρρησιάζονται, ὅπως ὁ Κυθήρων Σεραφείμ, ὁ Μόρφου Νεόφυτος ἀπὸ τὴν Κύπρο, ὁ Ἀντινόης Παντελεήμων τοῦ πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας, ὁ μακαρ. γέροντας Ἐ­φραὶμ ἀ­πὸ τὸ Σεράι, ὁ γέροντας Γαβριὴλ ἀπὸ τὸ Ἅ­γιο Ὄρος, ὁ πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης ἀπὸ τὴ Θεσσαλονίκη κ.ἄ.. Αὐτοὶ ἐκφράζουν τὴν ἐλευθέρα Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ποὺ μάχεται τὸν ἐχθρό.

Ὁ κίνδυνος τῆς διασπάσεως

Τὸ σχέδιο ἐπιβολῆς μονίμου συν­­ε­ορ­τασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς παπικοὺς –ἐξ ἀφορμῆς τοῦ συμπτωματικοῦ συν­­­ε­ορ­τασμοῦ τὸ 2025–, ποὺ ἐξήγγειλε ὁ οἰκ. πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, δημιουργεῖ ἤδη μεγάλη ταραχὴ στοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησί­ας καὶ προοιωνίζει κακὲς συνέπειες, ἐὰν τελικῶς ἐ­πιχειρηθῇ. Θὰ δημιουργηθῇ νέο σχίσμα. Θέλοντας νὰ εἴμαστε συνεπεῖς καὶ εἰλικρινεῖς, ὀφείλουμε νὰ δηλώσουμε ἐγκαίρως, καθαρὰ καὶ μὲ παρρησία, ὅτι δὲν θ᾽ ἀκολουθήσουμε τοὺς καινοτομοῦντας. Πολλοὶ αἰσιοδοξοῦν καὶ μᾶς καθησυχάζουν ὅτι ἡ καινοτομία δὲν θὰ ἐπιχειρηθῇ. Μακάρι νὰ δικαιωθοῦν οἱ κα­λὲς προβλέψεις των, γιὰ νὰ μὴ θρηνήσουμε, κοντὰ στὰ τόσα ἄλλα, ἕνα ἀ­κόμη πλῆγμα στὴν ἑνότητα τῆς Ὀρ­θοδοξίας.

Παρὰ λίγο εἰσβολὴ στὸ Ἅγιο Ὄρος

Ἐν τῷ μεταξὺ νέος πειρασμὸς ἐνέσκηψε. Ἐζητήθη ἡ ἔγκρισις ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Κοινότητα νὰ εἰσέλθῃ ἰσχυρὴ ἀ­στυνομικὴ δύναμις στὸ Ἅγιο Ὄρος μὲ σκοπὸ νὰ ἐκδιώξουν τοὺς γέροντες πατέρες ἀπὸ τὴν ἱ. Μονὴ Ἐσφιγμένου. Αὐτὴ εἶνε ἡ ἐπιθυμία τοῦ οἰκ. πατριάχου κ. Βαρθολομαίου. Καὶ τὸ αἴτημα δὲν ἀπεκρούσθη μετ᾽ ἀποτροπιασμοῦ ὁμοψύχως. Ὑπῆρξαν καὶ μο­νὲς ποὺ τὸ δέχθηκαν! Εὐτυχῶς καὶ ἐ­δῶ συνετὲς φωνές, ὅπως τοῦ πρ. πρω­­τε­πιστάτου γέρ. Μαξίμου Ἰβηρίτου κ.ἄ. ἐξέφρασαν τὸ ὑ­γιὲς καὶ εἰρηνοποιὸ φρόνημα τοῦ Εὐ­αγγελίου ἀν­τι­τασσόμενες στὸ ἐνδεχόμενο νὰ προκληθοῦν τραγικὰ ἐπεισόδια, δεδομένου τοῦ ἀνυποχωρήτου τῶν πατέρων.

Τὸ προ-σφράγισμα

Ἁπλοῖ Χριστιανοὶ συλ­λαμβάνουν τὰ μηνύματα, ἀντιδροῦν καὶ ὁμολογοῦν μὲ παρρησία τὸ πιστεύω τους (βλ. ἐπιστολὴ πρὸς τὴν Ἱ. Σύνοδο τοῦ πολυτέκνου Μιχαὴλ Τσακιρίδη). Οἱ διοικοῦντες τὴν Ἐκκλησία δυστυ­χῶς δὲν ἀφουγκράζονται τὴ φωνὴ τῶν πι­στῶν. Αὐτὸ δείχνει ἡ στάσι εἴτε μεμονωμένων ἱεραρχῶν, ὅπως τοῦ σεβ. Περιστερίου κ. Γρηγορίου στὸ ζήτημα τοῦ Ἐσταυρωμένου, εἴτε τοῦ συνόλου τῆς Ἱεραρχίας, στὸ ζήτημα τοῦ Προσωπικοῦ ἀριθμοῦ τοῦ πολίτη. Μὴ περιμένουμε λοιπὸν ὁδηγία ἐκ τῶν ἄνω. Μόνοι ἂς κινηθοῦμε καὶ ὅσο ἔχουμε καιρό, ἂς ἀπαιτήσουμε· Ὄχι στὴν ὑ­ποχρεωτικότητα τοῦ προσωπικοῦ ἀρι­θμοῦ· ἀρνοῦμαι νὰ γίνω ἕνα νούμερο, μένω ἐλεύθερος! Ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς εἶνε τὸ προστάδιο τοῦ σφραγίσματος.