Ποιός εἶνε ὁ ἐχθρὸς καὶ ποιοί οἱ φίλοι μας;
Σὲ ἕνα πόλεμο τὸ βασικὸ γιὰ τὸν στρατηγὸ εἶνε, νὰ ξέρῃ ποιός εἶνε ὁ ἐχθρὸς καὶ ποιές οἱ δικές του δυνάμεις, τὶς ὁποῖες ὀφείλει νὰ διατηρῇ ἑνωμένες καὶ συντονισμένες. Αὐτὸ ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς πνευματικοὺς στρατηγούς, τοὺς ἐπισκόπους.
Ὅταν ξέσπασε τὸ κίνημα τῆς Νέας Ἐποχῆς ἰδίως τὴν δεκαετία τοῦ ᾽90, ὅλη ἡ Ἐκκλησία φάνηκε νὰ εἶνε ἑνωμένη ἀπέναντί του. Ὅλοι εἶχαν συνειδητοποιήσει, ὅτι Νέα Ἐποχὴ δὲν εἶνε τίποτε ἄλλο παρὰ ἄρνησις τοῦ Χριστοῦ, ἡ προετοιμασία τοῦ ἀντιχρίστου. Ἐπίσημα δὲ ἐκκλησιαστικὰ πρόσωπα εἶχαν ἐκφράσει τότε τὶς ἐπιφυλάξεις τους καὶ γιὰ τὴν παγκοσμιοποίησι, ὅτι τείνει νὰ ἐξελιχθῇ σὲ «μέσον ἐπεκτάσεως τῆς οἰκονομικῆς ἐπικυριαρχίας τῶν οἰκονομικῶν κολοσσῶν καὶ ἐπὶ λαῶν πρὸς τοὺς ὁποίους ἡ πρόσβασις αὐτῶν ἦτο κλειστή» (πατρ. Κων/λεως Βαρθολομαῖος).
Σήμερα ποὺ ἡ παγκοσμιοποιημένη Νέα Τάξις –ποὺ ἐνσαρκώνει τὴ Νέα Ἐποχή– ἔχει ἁπλώσει τὰ πλοκάμια της σὲ ὅλη τὴ γῆ, ἡ Ἐκκλησία φαίνεται διαιρεμένη. Μὲ εὐτελῆ ἀνταλλάγματα κατάφεραν νὰ οἰκειοποιηθοῦν τὴν ὑποστήριξι ἑνὸς μέρους τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ παράλληλα νὰ τὴ διχάσουν.
Ἀπὸ τὴν τελευταία του συνέντευξι, ὅπως καὶ ἀπὸ τὴν ὅλη πορεία του, ὁ μακ. ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος δὲν φαίνεται νὰ ἔχῃ συνειδητοποιήσει, ὅτι αὐτὴ ἡ Νέα Τάξι εἶνε σήμερα ὁ πρῶτος ἐχθρὸς τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἀπαιτεῖται ἑνότητα τῆς Ὀρθοδοξίας γιὰ τὴν ἀντιμετώπισί του. Μὲ τὴν δικαιολογία, ὅτι «ἀνήκουμε στὴν ἴδια οἰκογένεια», υἱοθετεῖ τὴ στάσι τοῦ Πατριαρχείου Κων/πόλεως στὰ τῆς Οὐκρανίας, χωρὶς νὰ ἐξετάζῃ, ἂν αὐτὴ στηρίζεται στοὺς ἱεροὺς κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Παράλληλα ἀνοίγει νέες πληγές, ὅταν χαρακτηρίζῃ τοὺς Ρώσους ὡς «προβληματικὸ λαό».
Τέλος ἀνοίγει καὶ νέα ἐσωτερικὰ μέτωπα, ὅταν πετᾷ τὸν χαρακτηρισμὸ «ἀλαζονεία» γιὰ τὶς ἀδελφότητες «Ζωή», «Σωτήρ» καὶ αὐτὴν τοῦ π. Αὐγουστίνου. Εἶνε εὔκολο νὰ πετᾷς λάσπη, ἀλλὰ εἶνε δύσκολο νὰ ξελασπώνῃς ἀνθρώπους. Οἱ ἀδελφότητες καὶ ὁ π. Αὐγουστῖνος μὲ τὴ χάρι τοῦ Θεοῦ βοήθησαν πολλὲς ψυχὲς νὰ ξελασπώσουν ἀπὸ τὸ βοῦρκο τοῦ κόσμου.
Δὲν ἔχουμε καταλάβει, ὅτι ὁ ἀντίχριστος εἶνε πρὸ τῶν θυρῶν μας, ὅπως ἔλεγε ὁ μακαριστὸς π. Αὐγουστῖνος. Τὸ δύσκολο εἶνε νὰ ἀντιστέκεσαι, ὅταν τὸ κακὸ εἶνε στὴν ἐξουσία. Ὅταν ψηφίζωνται νομοσχέδια ποὺ νομιμοποιοῦν τὴν ὁμοφυλοφυλία καὶ τὴν κάνουν πρότυπο ἀκόμη καὶ γιὰ τὰ παιδιά, ὅταν ἐξορίζεται ἡ Ὀρθοδοξία ἀπὸ τὰ σχολεῖα, ὅταν ἡ Νέα Τάξι σηκώνῃ τὴ μπότα της καὶ πατᾷ στὴν Ἑλλάδα καὶ κλείνῃ τοὺς ἱ. ναούς, ἡ ἐκκλησία δὲν ἔχει δικαίωμα νὰ μένῃ σιωπηλή.